์์์ ๊ณต๋ถํ๋ ํผ๋์ ํตํด ๋ถ์ํ๋ ๊ณผ์ ์ด๋ค.
ํผ๋์ ๋ํ ๊ฐ๋ ์ค๋ช : https://getacherryontop.tistory.com/83
1. Awareness Stage
๋ค์๊ณผ ๊ฐ์ ์ง๋ฌธ์ ๋ตํ ์ ์์ด์ผ ํ๋ค.
Q: What pages are people entering our website?
Q: How long people spent on first page?
Q: What channel are people coming from?
๋ชฉ์ : ๋ง๋ ๊ณ ๊ฐ์ ๋์ด๋น๊ธฐ๊ณ ์ข์ ์ฒซ์ธ์์ ์ฃผ๊ธฐ ์ํจ
2. Interest Stage
๋ค์๊ณผ ๊ฐ์ ์ง๋ฌธ์ ๋ตํ ์ ์์ด์ผ ํ๋ค.
Q: What are people seaching for my site?
Q: What category and product pages drive the most traffic?
Q: What if thr dropoff between browsing and getting to the first step of purchase?
๋ชฉ์ : ๋ง๋ ์ ํ์ ํ๋ก๋ชจํ ํ๊ณ ์๋์ง ใ ํ๊ฐํ๊ณ , ๋ค๋ฌ์ ํ์ด์ง์ ๋ํ ์ฐ์ ์์๋ฅผ ์ ํ ์ ์๋ค.
3. Conversion Stage
๋ค์๊ณผ ๊ฐ์ ์ง๋ฌธ์ ๋ตํ ์ ์์ด์ผ ํ๋ค.
Q: Whst do users drop off in purchase process?
Q: Do users go backwards in the process? How long does it take a user to check out?
4. Retention Stage
๋ค์๊ณผ ๊ฐ์ ์ง๋ฌธ์ ๋ตํ ์ ์์ด์ผ ํ๋ค.
Q: How many if visitors are returning users?
Q: Whar pages do your returning yaers visit? Repurchase rate?
Q: Where do returning users enter from?